Direktlänk till inlägg 22 december 2008

Rubrik saknas

Av Evelina H - 22 december 2008 13:48

En gammal dikt som jag skrivit:

Leende läppar, gråtande själ.
Hemska tankar, fast jag vill väl.
Ledsna ögon, falska skratt.
Kalla tårar som faller var natt.
Stark på utsidan, svag där inne.
Mörka stunder i mitt sinne.
Jag bär en mask som ingen kan se.
Det är den som hjälper mig att le.
Varför, är det bara jag som vet.
Mina tårar har blivit min hemlighet.
Ingen kan föreställa sig hur mitt liv ser ut.
Men snart, ja mycket snart, tar allt slut…
En lycklig saga som plötsligt försvinner,
ett hastigt farväl och tårar som rinner,
munnen skrattar och hjärtat gråter
han gick och kommer aldrig åter.

 
 
maria granberg

maria granberg

22 december 2008 16:26

Vilken bra dikt.
Du får fram känslan av utsatthet som man kan bära på, på ett bra sätt

http://alce.bloggagratis.se

 
Skogshuldran

Skogshuldran

22 december 2008 17:00

Din dikt får mig att minnas hur det i tonåren kändes när det blev slut med den stooora kärleken...
(Kikade in via din mammas länk)

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Nini

Nini

23 december 2008 09:42

Oh! Jag skrev också mycket dikter när jag var ung (yngre *S*)!
Tappa inte bort det. Fortsätt. Ett mycket bra sätt att uttrycka sitt inre.
Och du gör det fantastiskt bra!

(Hittade hit via mamsen blogg *ler*)

http://nini.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina H - 31 december 2008 21:23

Tjenare, igår skapade jag en ny blogg. så kommer itne skriva mer på den här :) / Evelina  ...

Av Evelina H - 27 december 2008 23:06

oj har inte skrivit på jätte länge nu! hinner liksom inte. Jag fick massa fint i julklapp, bland annat en jätte fin kamera så nu kan jag börja lägga upp bilder och sånt. Sitter just nu och lyssnar på musik. ska nog snart hoppa i sängen, ska åka till...

Av Evelina H - 22 december 2008 23:03

Idag ringe mamma och väckte mig vid klockan ett. Latmask som itne orkade gå in och väcka mig på ett gulligt sätt, haha. Jag skulle ju handla julklappar idag. Jag är sämst på att handla till killar. Det är ju tanken som räknas eller hur ? haha. Jag ha...

Av Evelina H - 22 december 2008 05:40

Hejsan alla glada! vad trevligt att klockan är 20 i 6 på morgonen och jag har inte somnat än. Känns ju inte direkt roligt. Måste sova snart eftersom att jag ska handla julklappar idag kanske. Jag är lite sent ute med det men ändå, vem bryr sig liksom...

Av Evelina H - 21 december 2008 17:40

Oj herregud vad länge sen jag skrev nu. Har liksom inte haft tid, haha. Jag måste börja komma ihåg att skriva nu. Idag så kom jag hem från Mollie har vart med henne sen i fredags. Ajuste nu har jag jullov också fyfan va härlans, hahaha. Tre dagar kva...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards